E-auction 23-6540 - bga_132666 - GALLIA BELGICA - REMI (Area of Reims) Bronze ATISIOS REMOS, classe II
You must signin and be an approved bidder to bid, LOGIN TO BID. Accounts are subject to approval and the approval process takes place within 48 hours. Do not wait until the day a sale closes to register. Clicking on « bid » constitutes acceptance of the terms of use of cgb.fr private e-auctions.
Bids must be placed in whole Euro amounts only. The sale will start closing at the time stated on the item description; any bids received at the site after the closing time will not be executed. Transmission times may vary and bids could be rejected if you wait until the last second. For further information ckeck the E-auctions F.A.Q.
NO BUYER'S FEE.
NO BUYER'S FEE.
Estimate : | 50 € |
Price : | 26 € |
Maximum bid : | 27 € |
End of the sale : | 23 September 2013 15:07:00 |
bidders : | 4 bidders |
Type : Bronze ATISIOS REMOS, classe II
Date: Ier siècle avant J.-C.
Mint name / Town : Reims (51)
Metal : bronze
Diameter : 17,29 mm
Orientation dies : 3 h.
Weight : 5,17 g.
Rarity : R1
Coments on the condition:
Exemplaire légèrement décentré, mais moins que la plupart des exemplaires répertoriés, souvent frustes. Belle patine verdâtre
Obverse
Obverse legend : ATISIOS REMOS.
Obverse description : Tête à gauche, un torque au cou. Légende devant et derrière la tête. Fleur à quatre pétales derrière la nuque, grènetis.
Reverse
Reverse legend : ANÉPIGRAPHE.
Reverse description : Lion élancé à gauche, la queue entre les pattes et enroulée jusqu'au-dessus du dos. Une esse au-dessus de la croupe, dauphin (?) au-dessous. Une sorte de triskèle derrière le lion. Grènetis.
Commentary
Le revers de ce bronze est particulièrement intéressant ; le dauphin est très au bord du flan et incomplet, mais il semble y avoir un élément décoratif, derrière la queue, ressemblant à un triskèle. L'élément situé à cet endroit est habituellement une esse (pointée sur le n° 12, pl. VIII du Lambert I et sur le n° 10, pl. VII de l'Atlas de Lelewel). Mais il convient de se méfier des dessin, souvent très interprétés, qui arrangent la réalité.